deadline.com
Het kan moeilijk zijn om al het laatste entertainmentnieuws bij te houden, maar er zijn tal van verschillende bronnen waaruit u kunt kiezen. Sommige verkooppunten zijn meer gericht op films en tv-programma's, terwijl anderen zich richten op het rapporteren over meer indie-gericht entertainment. Bovendien hebben sommige verkooppunten een politieke of sociale inslag, dus het kan moeilijk zijn om te beslissen welke voor u geschikt is.
Na het bekijken van zoveel verschillende opties, kan het moeilijk zijn om te beslissen welke de juiste voor u is. Ik ben hier echter om u te helpen de beste optie te kiezen voor uw unieke smaak en interesses.
Sommige mensen beweren dat het beter zou zijn om door alle beste bronnen voor entertainmentnieuws te bladeren om een holistisch beeld te krijgen van alle laatste ontwikkelingen.
Sommige entertainmentnieuwssites zijn beter ontworpen, hebben inhoud van hogere kwaliteit en zijn meer gericht op bepaalde onderwerpen dan andere. Daarom is het een goed idee om een go-to-site te hebben die aan uw specifieke behoeften voldoet.
Het maakt niet uit wat je kernproblemen zijn, er is een nieuwssite die beter aan je behoeften voldoet dan al de rest. En je bent hier aan het juiste adres om te proberen ze allemaal uit te roeien. Met zoveel beschikbare keuzes kan het vinden van de perfecte ontmoedigend zijn, maar met een beetje onderzoek kunt u de site vinden die perfect voor u is.
Sommige entertainmentnieuwssites, zoals Deadline, beginnen als blogs. Dit betekent dat Deadline meestal meer up-to-date is met technologie- en ontwerpkwesties en ook weet wat er op dit moment populair is.
Deadlines hebben bijvoorbeeld de neiging om een modernere toon in hun artikelen te hebben - ze zijn meestal minder betrokken als de artikelen in bijvoorbeeld People- of Time-tijdschriften en korter in lengte - perfect voor iemand die bezig blijft maar geen beat wil missen met hun favoriete shows, films, acteurs en entertainers.
Als jij dat bent, is Deadline Hollywood misschien wel de site waar je op hebt gewacht. Dus, zonder verder oponthoud, laten we erin duiken en eens kijken waar Deadline Hollywood vandaan komt, hoe het functioneert en of het je tijd waard is.
Geschiedenis
De Deadline Hollywood nieuws blog werd gemaakt door entertainment nieuws journalist Niki Finke in juni 2002. Van daaruit veranderde Finke haar columns in een website, Deadline Hollywood Daily, in maart 2006.
Finke had onmiddellijk succes toen hij in 2006 besloot een volwaardige websiteversie van zijn blog, Deadline Hollywood, te lanceren. Tegen 2009 was de website uitgegroeid tot een van de meest gevolgde entertainmentnieuwssites op het web, een autoriteit en instelling in het entertainmentnieuwscircuit.
In 2009 verkocht de zakenbewuste Niki Finke Deadline aan Penske Media Corporation voor een indrukwekkende prijs van zeven cijfers. Naast de verkoop van de site zelf, kreeg Finke een vijfjarig arbeidscontract dat volgens de LA Times miljoenen waard was. Hierdoor kon ze op de site blijven werken zodra het eigendom officieel van eigenaar wisselde.
In september 2009 werd de URL van Deadline Hollywood ingekort van deadlinehollywood.com naar de eenvoudigere deadline.com. De naam van de site bleef echter Deadline Hollywood. In 2010 breidde Deadline zijn horizon uit naar New York City met het inhuren van Mike Fleming Jr. van het tijdschrift Variety als redacteur in New York. Financial Times-redacteur Tim Adler werd ook toegevoegd om de leiding te nemen over Deadline London. En Nellie Andreeva werd aan boord gehaald om samen met Adler de televisieverslaggeving van Deadline te beheren.
Finke bleef echter tot 2013 de hoofdredacteur van Deadline Hollywood. Ze vertrok na een naar verluidt jarenlang geschil dat ze had met Penske over hun beslissing om het concurrerende vakblad en de website Variety uit te kopen. Deadline staat vandaag de dag echter nog steeds als een van de meest invloedrijke en meest bezochte entertainmentnieuwssites op internet.
Ontwerpen
Deadline Hollywood behoudt een blogesthetiek. Ik denk dat het mijn persoonlijke voorkeur is, maar ik ben geen grote fan van de lay-out. Als ik naar een nieuwssite ga, verwacht ik een zekere air van professionaliteit. En dat is niet waar ik aan denk als ik een blogachtig format zie bij Deadline Hollywood.
In plaats van een oproep op de voorpagina van een tijdschrift te presenteren, heeft Deadline individuele berichten in een soort tabel vermeld. Ze doen dit waarschijnlijk als een eerbetoon aan de wortels van Deadline Hollywood, maar ik denk dat het afbreuk doet aan het algehele ontwerp van de site. De bovenste 1/8e van de startpagina heeft deze meer nieuwsnetwerk-achtige lay-out, maar zelfs nog steeds is het een beetje te flitsend en rommelig naar mijn smaak, met een brekende verhaalpop-up bovenaan en een paar uitgelichte stukken direct hieronder verspreid.
Tevreden
Een ding waar je niet echt tegenin kunt gaan is de inhoud van Deadline. Ze zitten altijd bovenop de heetste breaking stories. De site wordt voortdurend bijgewerkt en behandelt zowel entertainmentnieuws als politiek. Af en toe behandelt Deadline meer diepgaande politieke nieuwsverhalen. Dit is een verademing voor een entertainment rag.
Voor de rest van de inhoud op deze site is de beste plaats om te kijken de menubalk van de site. Bezoekers kunnen door de site bladeren door een van de volgende categorieën te kiezen: TV, Film, Awards Line, Box Office, Business, Hero Nation, International, Broadway of Video (Deadline's TV video-inhoud).
Mobiele en desktopervaring
Wat ik denk dat het belangrijkste verschil is tussen Deadline en andere online publicaties is de mobiele app. Het heeft een veel strakker, professioneler ontwerp dan andere apps en het is gemakkelijk te navigeren en te lezen. Het leest meer als een echte website en minder als een blog.
Het lijkt erop dat de meerderheid van de iOS-gebruikers het ook met me eens is. De Deadline Hollywood-app is een van de best beoordeelde entertainmentnieuws-apps die beschikbaar zijn in de Apple App Store, met een gemiddelde algemene beoordeling van 4,7 sterren (van de 5) van meer dan 2 duizend individuele recensenten. Dit kan de beste manier zijn om al uw entertainmentnieuws onderweg te ontvangen.
Prijzen en plannen
Deadline Hollywood is een volledig gratis bron van informatie. Er zijn geen betaalmuren of geblokkeerde inhoud om je zorgen over te maken. Je zult af en toe advertenties moeten verdragen, maar (pro tip) ad-blockers kunnen helpen ze te minimaliseren.
Suggesties die ik heb voor Deadline Hollywood
Ik zou Deadline Hollywood adviseren om een professioneler ogend desktopsite-ontwerp te maken, geïnspireerd door het strakke en professionele gevoel van hun app. Het zou een goed idee zijn om de lay-out van de blog te verlaten voor iets meer nieuwsachtigs.
Het kan geen kwaad om een premium ervaring van de site aan te bieden, zoals een advertentievrije ervaring, exclusieve inhoud of af en toe een gedrukte versie van het tijdschrift. Ik denk dat veel Deadline-fans gemakkelijk vijf of tien dollar per maand zouden betalen voor zoiets als dit - enkele extraatjes.