fandango.com
Sinds de opkomst van streamingdiensten is het landschap van de filmindustrie ingrijpend veranderd. Nu streamingdiensten zoals Netflix, Hulu en Amazon Prime Video steeds populairder worden, zijn er veel verschillende manieren ontstaan om films en kijkgewoonten uit te brengen.
Ooit was naar de bioscoop gaan een fysieke noodzaak om nieuwe films te zien. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat de bioscoop voornamelijk werd gebruikt als een culturele vaste waarde in landen zoals de Verenigde Staten, waar het relatief zeldzaam was voor mensen om toegang te hebben tot films. Mensen verkleedden zich vaak en brachten hun weekend door met naar de film gaan om hun favoriete sterren te zien.
Van de jaren 1950 tot de jaren 1990 veranderden bioscopen naarmate de tijd vorderde. In vroeger jaren werd naar de film gaan meer gezien als een extravagant avondje uit in de stad. Tegen het einde van de eeuw was het echter gebruikelijker geworden voor mensen om theaters te bezoeken.
Tieners en jongvolwassenen trokken in deze jaren vaak massaal naar bioscopen voor dates. En het is niet moeilijk om te zien waarom. De sfeer is veel romantischer dan in een restaurant, waar fysieke aanraking minder waarschijnlijk zou zijn en een gesprek moeilijker zou zijn. Bovendien is naar een film gaan altijd leuk, wat er ook gebeurt. Daarna kun je praten over wat je zag en hoe je je daardoor voelde
Ondanks dat het in het verleden een veel voorkomende activiteit was, hebben de bioscopen van vandaag veel van hun populariteit verloren vanwege hun sporadische gebruik. Ze worden vaak gebruikt voor speciale gelegenheden zoals verjaardagen of feestdagen, maar worden niet zo vaak bezocht als ze ooit waren.
Interessant is dat het aantal mensen dat naar het theater gaat sinds 2000 met een alarmerende vijfenzestig procent is afgenomen. De redenering is dat men nu elke film kan bekijken die ze willen voor een fractie van de prijs door gewoon hun computer aan te zetten of op Netflix te bekijken. Is dit echt wat we willen? Sommige mensen hebben het gevoel dat deze trend de vreugde en opwinding wegneemt die gepaard gaat met het zien van een film in de bioscoop.
Niet iedereen is het erover eens dat naar de bioscoop gaan een unieke en ongeëvenaarde ervaring is. En ja hoor, als je maar af en toe merkt dat je naar de film wilt, dan verbleekt je home entertainment center waarschijnlijk in vergelijking met de eersteklas projectoren en luidsprekers die ze in je plaatselijke bioscoop zullen hebben.
Ondanks de dalende populariteit blijft de bioscoop vandaag de dag erg populair. Vooral dankzij sites en apps zoals Fandango die het kopen van tickets gemakkelijker en sneller maken dan ooit tevoren.
Geschiedenis
Fandango werd opgericht op 27 april 2000. De dienst was meteen succesvol en de inkomstenstromen groeiden gedurende enkele jaren gestaag. In de 21e eeuw grepen bioscoopketens echter steeds meer in het internettijdperk en boden ze hun eigen kaartverkoopdiensten aan via hun websites. Daarnaast kwam er een nieuwe generatie bioscoopbezoekers die gewoon thuis hun eigen kaartjes gingen printen. Dit veroorzaakte een behoorlijk grote klap voor Fandango - het was echter niet genoeg om het bedrijf te laten zinken.
In april 2007 werd Fandango overgenomen door Comcast. In 2012 kondigde het bedrijf een samenwerking aan met Yahoo! Movies, waardoor Fandango in de positie van de officiële online filmticketer voor geregistreerde Yahoo!-gebruikers zou komen te staan. Fandango is erin geslaagd om te blijven gedijen tegen alle factoren van tegenspoed door slimme overnames en corporate partnering strategieën, zoals de overname door Comcast in 2007 en de aankondiging van een partnerschap met Yahoo! Movies in 2012.
VAN DAARUIT HAD FANDANGO HET GELD OM KLEINERE BEDRIJVEN VOOR ZICHZELF OVER TE NEMEN. TUSSEN 2012 EN VANDAAG HEEFT FANDANGO HET BRAZILIAANSE TICKETINGBEDRIJF INGRESSO OVERGENOMEN; M-GO (WAT LATER FANDANGO ZOU WORDEN); FLIXSTER; EN ROTTENTOMATOS. HET LIJKT EROP DAT FANDANGO'S WEIGERING OM OP TE GEVEN OP DE LANGE TERMIJN ZIJN VRUCHTEN HEEFT AFGEWORPEN.
Ontwerpen
De Fandango-website is ontworpen om flitsend en aandachttrekkend te zijn zonder de kijker te overweldigen. De website maakt gebruik van feloranje en blauwe kleuren tegen een witte achtergrond, wat de aandacht van de kijker trekt. Dit ontwerp overweldigt de kijker echter niet en presenteert snel dia's met aanbevolen inhoud, waaronder filmaanbevelingen, exclusieve interviews en inside scoops over Hollywood.
Het schuifbare horizontale venster bovenaan de pagina onthult alle films die momenteel in de bioscoop zijn. Dit is een geweldige functie, omdat u deze rechtstreeks vanaf de startpagina op Fandango.com kunt openen. Onderaan de pagina vindt u aanbiedingen van Fandango-partnerbedrijven. Ik denk niet dat advertenties nodig zijn op deze site, maar ze zijn nuttig in relatie tot nieuwe en aankomende films.
Tevreden
Bovendien biedt Fandango een verscheidenheid aan ticketdeals en kortingen, dus het is zeker de moeite waard om hun site te bekijken als u tickets wilt kopen.
Dus blijkbaar kun je bioscoopkaartjes kopen op Fandango. Dat is een beetje een gegeven voor een filmkaartjessite. Maar wat biedt Fandango nog meer? Nou, om te beginnen is het een geweldige bron om op de hoogte te blijven van alle nieuwe en aankomende films in de bioscoop. Dus als je wilt, kun je Fandango gemakkelijk gebruiken als een bron om op de hoogte te blijven van nieuwe en aankomende films. Bovendien biedt Fandango een verscheidenheid aan ticketdeals en kortingen, waardoor het zeker de moeite waard is om hun site te bekijken als u tickets wilt kopen.
Dat is echter niet alles wat Fandango doet. Er zijn ook secties op de site gewijd aan nieuwe streamingdiensten, de top box office-lijsten, trailers van aankomende films om enthousiast over te worden, evenals tonnen filmnieuws en recensies. Bovendien zijn er voor consumenten van film- en media-entertainmentnieuws tal van individuele gespecialiseerde secties voor uw leesplezier.
Blijf op de hoogte van wat er gebeurt met de films en acteurs die zijn genomineerd voor prijzen met Fandango's Awards Watch of Indie Movie Guide. Voor fans van horror is er ook nieuwsberichtgeving gewijd aan het genre. Daarnaast biedt Fandango een nieuwssectie die specifiek is afgestemd op gezinnen die willen weten welke films en shows op hun pad komen.
Desktop- en mobiele ervaring
Zoals ik al eerder heb gezegd, geniet ik behoorlijk van het algehele ontwerp van de site. Het is net zo geoptimaliseerd of u het nu bekijkt via uw desktopwebbrowser of die op uw telefoon. Fandango heeft ook een strakke en handige app die zeker de moeite waard is om te bekijken.
De Fandango-app kreeg 4,8 sterren in de Apple App Store en heeft meer dan een miljoen 5-sterrenrecensies. Het is slank en intuïtief, waardoor gebruikers tickets kunnen kopen en stoelen kunnen kiezen in een kwestie van slechts een paar tikken op de duim.
Prijzen en plannen
Fandango biedt geen betaalde abonnementen of abonnementen. Alles op de site is 100% gratis te gebruiken, inclusief de tickets zelf. Ze bieden zelfs een service genaamd Fandango VIP. Dit komt ook zonder extra kosten en stelt gebruikers in staat om geld te besparen door middel van beloningspunten, toegang te krijgen tot extra cross-promotionele voordelen, geen stressvolle terugbetalingen en ticketuitwisselingen te ontvangen en filmrecensies op de site te schrijven. Als je het meeste uit Fandango wilt halen, zie ik niet in waarom je niet zou profiteren van dit gratis beloningsprogramma.
Suggesties die ik heb voor Fandango
Ik veronderstel dat als ik iets aan Fandango zou moeten voorstellen, aangezien de originele inhoud tegenwoordig nog steeds koning is, het waarschijnlijk een goed idee voor hen zou zijn om te proberen zelf originele inhoud te produceren, zodat gebruikers het vanaf hun site kunnen streamen. Zelfs als ze gewoon een korte film of twee zouden doen, zou Fandango exponentieel meer bezoekers kunnen genereren (en dus mogelijk meer kaartaankopen) met een grotere aantrekkingskracht voor mensen om de site te bezoeken.
Conclusie
Over het algemeen is Fandango de beste site als het gaat om filmtickets. Eén bezoek aan Fandango.com en je zult enthousiast zijn voor je volgende reis naar de bioscoop. Veel plezier!