Van een scrappy collectief van academici tot een mediagigant die miljoenen waard is
De beroemde educatieve lezingen die bekend staan als TED Talks zijn verre van een voorbijgaande rage. Video's van hun vele conferenties zijn keer op keer viraal gegaan, wat bewijst dat het TED Talk-formaat verre van een voorbijgaande rage is. Misschien heb je gezien dat TED Talks worden gedeeld op sociale media, vaak met voorzichtige, inspirerende en / of tot nadenken stemmende berichten ernaast. Tegenwoordig is TED - acroniem voor Technologie, Entertainment en Design - een mediagigant die miljoenen dollars waard is voor zover educatieve mediakanalen gaan.
Maar de status van TED als mediagigant met honderden conferenties per jaar over de hele wereld en een flitsend streamingplatform is relatief nieuw. Het is niet altijd zo geweest voor de schrale media-outlet die erop uit is om positieve verandering en proactieve dialoog in de wereld te brengen. In feite is het zeldzaam dat een bedrijf met een missie zo verheven en intellectueel als Dat van Ted ooit het daglicht ziet, laat staan dat het in het tijdperk van sociale media in populariteit stijgt. Maar keer op keer heeft TED zich bewezen als een slordig mediabedrijf met een visie - een die weet hoe te groeien en zich aan te passen aan de veranderende tijden.
TED is opgericht in 1984 en is gevestigd in New York. Het begon als een kleine, low-budget serie lezingen en is sindsdien uitgegroeid tot een bedrijf met een waarde van meer dan $ 65 miljoen.
TED heeft een enorm wereldwijd medianetwerk samengesteld van podcasts, boeken, video's en een indrukwekkende videostreamingwebsite met inspirerende lezingen van academici en openbare sprekers. Daarnaast biedt TED beurzen, beurzen en beurzen die het voor onbekende sprekers mogelijk maken om van de ene op de andere dag iconen van hun industrieën te worden. Het enige dat nodig is, is een schot op het TED Talk-podium.
Ten tweede moet het gesprek zijn? MACHTIG.? Dit betekent dat het sterke emoties moet oproepen bij zijn publiek en in staat moet zijn om waardevolle lessen te leren. Tot slot moet het gesprek interessant zijn.
De mensen die beslissen of een TED Talk het platform waardig is, slagen voor een drieledige test. De eerste pijler is of het gesprek mensen een nieuwe manier geeft om de wereld te zien. Het idee moet origineel zijn, of een nieuwe kijk op een bekender idee. De tweede pijler is of het gesprek KRACHTIG is of niet. Dit betekent dat het sterke emoties moet oproepen bij zijn publiek en in staat moet zijn om waardevolle lessen te leren. Tot slot moet het gesprek interessant zijn.
Gesprekken die in een van de twee categorieën vallen, doen het meestal goed met de TED-gemeenschap, maar alle inzendingen worden overwogen.
De tweede vraag die we stellen bij TED Talk-inzendingen is of de talk een slimme oplossing biedt voor een probleem of de belofte van een betere toekomst voor het publiek? Als je eerder een TED Talk hebt gezien, dan ben je al bekend met het formaat. De spreker presenteert vaak een uniek probleem, biedt gegevens, voorbeelden of geluidslogica om het te ondersteunen en biedt vervolgens een oplossing - bij voorkeur een die hoop wekt of actie inspireert bij het publiek. Gesprekken die in een van de twee categorieën vallen, doen het meestal goed met de TED-gemeenschap, maar alle inzendingen worden overwogen.
Dit brengt ons bij de laatste categorie die TED zoekt in de gesprekken die het accepteert: inspiratie. Om verder te spreken over dit idee, vertelde Ted's directeur, Chris Anderson, aan Business Insider, ? We hebben deze tool voor het overbruggen waarmee twee mensen de wereld een beetje anders kunnen zien. Noem de tool wat je wilt: redeneren, discussiëren, ideeën delen. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat het überhaupt kan gebeuren.? Om een TED Talk te accepteren, moet het zijn publiek inspireren om op de een of andere manier te handelen - of het nu gaat om het positief veranderen van hun gedrag, het anders (beter) behandelen van mensen of het besteden van hun tijd of geld aan een doel.
Over het algemeen is het zowel zeldzaam als hoopvol om te zien dat een bedrijf van $ 10 miljard dit hun centrale focus maakt. Dit is slechts een van de vele positieve aspecten van TED, waardoor het een belangrijk onderdeel is van het medialandschap.
TED's eigen streamingplatform
Voorheen, tot een paar jaar geleden, als je een TED Talk wilde bekijken, moest je er een vinden op YouTube. TED's eigen YouTube-kanaal was natuurlijk beschikbaar, maar het was nog steeds een moeilijker en tijdrovender proces dan veel TED-fans hadden gehoopt. Dit leidde ertoe dat de mensen van TED aan hun eigen streamingplatform gingen werken.
Dit maakte TED in staat om exclusievere en platformspecifieke inhoud te maken, zonder de beperkingen en het genereren van inkomsten van YouTube.
En vandaag gaan we een kijkje nemen op de streamingsite op ted.com. We hebben al vastgesteld dat TED een mediabedrijf is als geen ander, en hun streamingsite is geprezen als een van de beste die er zijn. Hoe goed bedoeld en revolutionair een idee ook is, als het niet op een effectieve en goed ontworpen manier wordt gepresenteerd, zal niemand het horen. Dus, zonder verder oponthoud, laten we ons verdiepen en zelf zien of de Ted-streamingsite je tijd waard is.
Design is uitstekend, zoals je zou verwachten
Toen ik op de homepage van TED.com belandde, viel het me op hoe vakkundig het was ontworpen. Het feit dat de ? D? in TED staat voor Design zou niet als een enorme verrassing moeten komen gezien de focus van de site op dit gebied, en toch voldoet hun startpagina perfect aan de verwachtingen. Het is gemakkelijk te navigeren en mist rommel, waardoor het zowel gemakkelijk te gebruiken als visueel aantrekkelijk is.
Een ding dat ik waardeer aan het websiteontwerp van TED is het feit dat je bij het inloggen een reeks meerkeuzevragen krijgt over het soort inhoud dat je leuk vindt. Ze vragen welke onderwerpen je interesseren en uit een lijst met tags kies je de onderwerpen die met je resoneren. Het vraagt in wezen om uw aangepaste versie van hun drieledige test.
Zo selecteert en presenteert TED inhoud die specifiek voor u is bedoeld, op basis van uw individuele kijkvoorkeuren. Merk bovendien op dat al deze inhoud naadloos is geïntegreerd in de startpagina, alsof het er altijd al is geweest. U zult de wijziging niet eens opmerken totdat de site zichzelf opnieuw laadt en dan wordt u gevuld met gepersonaliseerde inhoud die speciaal voor u is afgestemd.
De website biedt een aangepaste wereld van ideeën, inspiratie en fascinatie waar u door aanbevolen video's kunt bladeren, speciaal voor u. De site leert ook beter uw interesses, hoe meer u kijkt. Vervolgens vindt u een sectie van de nieuwste lezingen; gevolgd door trending, editor's picks, TED-Ed animaties, een verzameling afspeellijsten en tot slot lezingen gescheiden door specifieke categorieën. De website is vlekkeloos en intuïtiever dan de meeste.
Maar het zijn niet alleen video's die TED op zijn website heeft staan. Als u terug naar de bovenkant van de pagina scrolt, vindt u een sitemenubalk waarmee u snel door alle soorten media kunt bladeren. Als u de muisaanwijzer op het tabblad Ontdekken plaatst, krijgt u een vervolgkeuzemenu - vanaf hier kunt u de blogs, podcasts, boeken en nieuwsbrieven van TED verkennen. Je kunt hier ook betrokken raken bij de TED-community.
Zoek naar TED-evenementen op het tabblad Bijwonen op de site. Nomineer vervolgens een spreker of organiseer een TED-evenement in het gedeelte Deelnemen. TED is een van die zeldzame sites die het digitale rijk overstijgt en je in staat stelt om betrokken te raken bij kwesties die belangrijk voor je zijn in de echte wereld.
Suggesties voor TED Moving Forward?
Zijn er manieren waarop de TED-site kan worden verbeterd? Natuurlijk, zoals het geval is met elke site. Het ontwerp en de gebruikerservaring van de site zijn van topklasse, maar de videostreamingkwaliteit is zelden zo hoog als zou moeten. Sommige video's zijn borderline unwatchable, het is zo erg. Voor een site die voornamelijk functioneert als een videostreamingplatform, is dit een enorme vergissing. Ik smeek TED om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Aan het einde van de dag is TED echter gratis te gebruiken. Er zijn geen abonnementskosten, geen gelaagde lidmaatschappen om je zorgen over te maken. Meld u aan en heb volledige toegang tot de site. Dit betekent wel dat er advertenties zijn, maar ze zijn niet te invasief om de ervaring van de site ernstig te belemmeren. Als je van ideeën houdt, geïnspireerd wilt raken en iets nieuws wilt leren , is TED de site voor jou!